انجمن علمی مؤسسه آموزش عالی علاءالدوله سمنانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ انجمن علمی موسسه آموزش عالی علالدوله سمنانی خوش آمدید

» دریافت آیین نامه    » دریافت فرم مسابقات

اولين دوره مسابقات پل هاي فولادي براي اولين بار در ايران توسط انجمن سازه هاي فولادي ايران در4 اسفند ماه 1390برگزار می گردد:

 

كميته برگزاري

1– دكتر فرهاد دانشجو

2- دكتر علي مزروعي

3- دكتر عليرضا رضائيان

براي اطلاعات بيشتر به نشاني www.isss.ir/conf در بخش مسابقه پل فولادي مراجعه نمائيد.

 

 

 

منبعwww.isss.ir

دانشجویان محترم می توانند جهت مشاهده تقویم آموزشی و زمانبندی واحدگیری نیمسال دوم (902) به سیستم آموزش مراجعه نمایند. همچنین لیست دروس ارائه شده و راهنمای واحدگیری نیز در این بخش در دسترس دانشجویان محترم می باشد..

معاون آموزشي و پژوهشی و مدير گروه رشته مهندسي پيوسته عمران، جناب آقاي مهندس کتابچي روز پنجشنبه 8 دي ماه 1390 ساعت 30/9 الي 11 صبح در محل کلاس3 جلسه اي صميمانه جهت پاسخگويي به سؤالات دانشجويان و گفتگو با آنها، با محوريت مسائل آموزشي و پژوهشي و برنامه نيمسال دوم سال تحصيلي خواهند داشت. از دانشجويان محترم اين رشته دعوت مي شود در اين جلسه حضور یابند

کارگاه آموزشی قالب تونلی با ارائه آقای مهندس عليرضا وفائي روز پنج شنبه 1 دی ماه 1390
در ساختمان معماری مؤسسه، سالن کنفرانس دکتر پرویز فامیلی برگزار می شود.

 

کنفرانس علمی دکتر اسماعیل طلایی تحت "عنوان کانسپت و معماری" در تاریخ پنجشنبه 24 آذر ماه 1390 راس ساعت 11 صبح در سالن اجتماعات دکتر پرویز فامیلی برگزار می گردد از عموم علاقه مندان جهت شرکت در این کنفرانس دعوت بعمل می آید.


 
پنج شنبه 24 آذر 1390برچسب:, :: 15:49 :: نويسنده : گروه انجمن علمی عمران مؤسسه علیزاده - فراهانی


 

این مؤسسه کادر هیأت علمی می پذیرد (با شرایط عالی و قابل مذاکره و پاره ای از مشوق های استخدامی) : استخدام عضو هیأت علمی در رشته های مهندسی عمران و مهندسی معماری با مدرک دکتری + اعطای بورسیه هیأت علمی به دانشجویان دکتری در رشته های نامبرده (دریافت اطلاعات بیشتر:www.asihe.ac.ir) 

 

برای دانلودجزوه درس دینامیک روی لینک زیر کلیک کنید

 فصل اول و دوم 

www.4shared.com/document/8t-NQE5J/Dynamics-_Chapter_12.html

فصل سوم

www.4shared.com/document/NdCjJ2bI/Dynamics-_Chapter3.html

فصل چهارم

www.4shared.com/document/hN5c8nqy/Dynamics-_Chapter4.html

فصل پنجم

www.4shared.com/document/zW8yVUfL/Dynamics-_Chapter5.html

فصل ششم

www.4shared.com/file/sux0-ZU5/Dynamics_6.html

فایل ها بصورت pdf می باشند

 

استفاده از قالب های گچی برای تهیه ی مدل طرح، در میان طراحان و مدل سازان بسیار مرسوم است. گچ ماده ای با قابلیت عالی قالب گیری و شکل دهی است که در عین حال، ارزان و در دسترس می باشد. اما استفاده از این قابلیت ها، تنها در صورت آگاهی صحیح طراح از خواص و ویژگی های گچ مقدور است. گچ، رام ترین ماده برای قالب گیری است، به شرطی که نیازهایش را بشناسید!

از آن جا که بیشتر طراحان با اصول اولیه و کلی استفاده از گچ، از تهیه ی دوغاب گچ گرفته تا سفت و سخت شدن و پرداخت آن آشنایی دارند، از ذکر مجدد آن ها خودداری شده و در اینجا، به نکته های کاربردی و کلیدی اشاره شده است که در اثر تجربه و مطالعه از منابع مختلف جمع آوری شده و دانستن آن ها، دامنه ی توانایی های گچ شما را برای انجام کارهایتان افزایش می دهد

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : گروه انجمن علمی عمران مؤسسه علیزاده - فراهانی

مراحل ساخت فونداسیون سازه های اسکلت فلزی

نکات اجرایی زیرسازی پی :

فرض کنید یک پروژه اسکلت فلزی را بخواهیم به اجرا در آوریم، مراحل اولیه
اجرایی شامل ساخت پی مناسب است که در کلیه پروژه ها تقریباً یکسان اجرا می
شود، اما قبل از شرح مختصر مراحل ساخت پی، باید توجه داشت که ابتدا نقشه
فونداسیون را روی زمین پیاده کرد و برای پیاده کردن دقیق آن بایستی جزییات

لازم در نقشه مشخص گردیده باشد.

از جمله سازه به شکل یک شبکه متشکل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد
و موقعیت محورهای مزبور نسبت به محورها یا نقاط مشخصی نظیر محور جاده، بر
زمین بر ساختمان مجاور و غیره تعیین شده باشد. (معمولاً محورهای یک امتداد
با اعداد ۳،۲،۱ و… شماره گذاری می شوند و محورهای امتداد دیگر با حروف
c-b-a و… مشخص می گردند. همچنین باید توجه داشت ستونها و فونداسیونهایی
را که وضعیت مشابهی از نظر بار وارد شده دارند، با علامت یکسان نشان می
دهند : ستون را با حرف
c و فونداسیون را با حرف f نشان میدهند. ترسیم
مقاطع و نوشتن رقوم زیر فونداسیون، رقوم روی فونداسیون، ارتفاع قسمت های
محتلف پی، مشخصات بتن مگر، مشخصات بتن، نوع و قطر کلی که برای بریدن
میلگرد ها مورد نیاز است باید در نقشه مشخص باشد.

قبل از پیاده کردن نقشه روی زمین اگر زمین ناهموار بود یا دارای گیاهان و
درختان باشد، باید نقاط مرتفع ناترازی که مورد نظر است برداشته شود و
محوطه از کلیه گیاهان و ریشه ها پاک گردد. سپس شمال جغرافیایی نقشه را با
جهت شمال جغرافیایی محلی که قرار است پروژه در آن اجرا شود منطبق می کنیم
( به این کار توجیه نقشه می گویند) پس از این کار، یکی از محورها را (محور
طولی یا عرضی ) که موقیعت آن روی نقشه مشخص شده است، بر روی زمین، حداقل
با دو میخ در ابتدا و انتها، پیاده می کنیم که…………

ادامه متن در ادامه مطلب….



ادامه مطلب ...

 

در این سیستم از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن، که از یک نبشی در بال فوقانی و یک تسمه در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده درجان استفاده می شود.  برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت) و یا هر پر کننده سبک استفاده می شود.

فاصله بین تیرچه ها از  73  تا  100  سانتی متر متغیر است و بتن روی سقف از  4  تا  10  سانتی مترضخامت دارد. تیرچه ها خود ایستا بوده و نیاز به شمع بندی ندارد تیرچه ها به نحوی طراحی شده که به تنهایی وزن بتن خیس و عوامل اجرایی را تحمل می کند.



ادامه مطلب ...

مسأله خوردگی فولاد در بتن از معضلات عمده کشورهای مختلف جهان است. این مسأله حتی در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، کانادا، ژاپن و بعضی کشورهای اروپایی هزینه های زیادی را برای تعمیر آنها به دنبال داشته است. به عنوان مثال درگزارش های بررسی پل ها در امریکا حدود 140،000 پل مسأله داشته اند. این مسأله در کشورهای در حال توسعه و در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار شدیدتر بوده و سازه های بتنی زیادی در زمانی نه چندان طولانی دچار خوردگی و خرابی گشته اند. بررسی ها در این مناطق نشان می دهد که اگر مصالح مناسب انتخاب گردد، بتن با مشخصات فنی ویژه این مناطق طرح گردد، در اجرای بتن از افراد کاردان استفاده شود و سرانجام اگر عمل آوری کافی ومناسب اعمال شود، بسیاری از مسائل بتن بر طرف خواهد گشت. به هرحال برای پیشگیری در سال های اخیر روش ها و موادی توصیه و به کار گرفته شده است که تا حدی جوابگوی مسأله بوده است.



ادامه مطلب ...

علیرغم اینکه مدت نسبتا زیادی از پیدایش بتن نمی گذرد ( حدود 125 سال ) شناخت علل فساد در پروسه ی تحقیقات میدانی و جلوگیری از بروز آن ‏‏، مقاومت زیاد ، استحکام و شکل پذیری بتن استفاده از این ماده را با استقبال روز افزونی مواجه ساخته است. با توجه به گستردگی استفاده از بتن نتایج بهره وری از آن همواره رضایت بخش نبوده و در پاره ای از موارد مسائل و مشکلاتی بوجود آورده است. در سازه های بتنی این پرسش مطرح است که آیا بتن با ترکیبات اولیه ی خویش به تنهایی توانسته است در شرایط زمانی و مکانی مختلف عملکرد بهینه ای داشته باشد؟ متأسفانه بررسی ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه، پاسخ منفی را بدست می دهد.
مقاله ی حاضر بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده در زمینه ی شناخت علل فساد بتن در استان هرمزگان تهیه گردیده است.



ادامه مطلب ...

بتن سبک یا بتن متخلخل در سال 1924 میلادی توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید . هم اکنون در اروپا بتن سبک تحت نامهای (  Ytong) و یا ( Hebelex ) عرضه می شود . ساخت این محصول با استفاده از تکنولوژی پیشرفته از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه : ماسه سیلیسی، آهک ، سیمان ، پودر آلومینیوم و آب انجام می گیرد .
عمده خواص بتن سبک ( هبلکس ) عبارتست از :


• وزن مخصوص : هر متر مکعب حدود 600 کیلوگرم .
• مقاومت فشاری : 30 تا 35 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع با امکان افزایش آن بر حساب نیاز مصرف کننده .
کار کردن با بتن سبک ( هبلکس ) بسیار آسان است، مثلاً به راحتی می توان آن را ارّه نموده یا میخ در آن کوبید و یا جای پریز یا کانال عبور سیم برق و لوله آب را در آن به وجود آورد. علاوه بر این بتن سبک در مقابل آتش بسیار مقاوم است و کلیه شرایط سلامت محیط زیست را دارا می باشد.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 دی 1389برچسب:, :: 17:35 :: نويسنده : گروه انجمن علمی عمران مؤسسه علیزاده - فراهانی


ساخت يك هتل 15 طبقه در طي 6 روز در شانگهاي چين فكر مي كنيد براي ساخت يك هتل ۱۵ طبقه با عايق حرارتي و صوتي كه مي تواند تا ۹ ريشتر زلزله را تحمل كند، چقدر زمان لازم است؟ در شانگهاي كه تنها طي مدت شش روز اين هتل ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است! البته لازم به ذكر است كه زيرسازي اين بنا از قبل آماده بوده است. اما باز هم كار خارق العاده اي صورت گرفته است. تيم سازنده اين بنا براي دست يابي به چنين ركوردي در چندين شيفت كاري و به صورت شبانه روزي مشغول به فعاليت بوده اند. در ساخت اين هتل تا حد ممكن از مصالح پيش ساخته استفاده شده و همين باعث گرديده تا ميزان ضايعات مصالح ساختماني تقريبا به يك درصد كاهش يابد.

 

 

پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید(ادامه مطلب را کلیک کنید)

 



ادامه مطلب ...

 

مهندس علی اصغرکیهانی مدیر مجتمع ایران فریمکو-پارس لانه با اعلام این خبر گفت: مجتمع ایران فریمکو-پارس لانه در نظر دارد بادوام ترین راه آسفالتی ایران را با برآورد سرویس دهی طولانی در یکی از خیابان های واقع در مهرشهرکرج-جاده قزلحصار اجرا نماید. طراحی این راه با استفاده از مدل محاسبات انستیتوی آسفالت انجام گرفته است.

زیرسازی این راه بتن غلتکی(RCC) که توسط ایران فریمکو ثبت اختراع شده است و در سال 1384 در پارک فناوری پردیس اجرا شد و عملکرد مناسبی در این سال ها داشته است، در نظر گرفته شده است که بر روی رویه بتنRCC، آسفالت پلیمیری با استفاده از قیر اصلاح شده سیلوفلکس روکش نهایی خواهد شد. این راه برای عبورکامیون های سنگین تراک میکسر، بونکر حمل سیمان و کمپرسی های حمل شن وماسه با ترافیک سالانه 25میلیون تن وزن عبوری طراحی شده است و تا 20سال بدون هیچگونه هزینه نگهداری سرویس دهی خواهد کرد.
اجرای رویه بتنی روزپنجشنبه مورخه
16/10/1389 و اجرای رویه آسفالت پلیمری از روزیکشنبه مورخه19/10/1389 در نظر گرفته شده است
به نقل از khakzad.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 60540
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید