انجمن علمی مؤسسه آموزش عالی علاءالدوله سمنانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ انجمن علمی موسسه آموزش عالی علالدوله سمنانی خوش آمدید

بتن سبک یا بتن متخلخل در سال 1924 میلادی توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید . هم اکنون در اروپا بتن سبک تحت نامهای (  Ytong) و یا ( Hebelex ) عرضه می شود . ساخت این محصول با استفاده از تکنولوژی پیشرفته از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه : ماسه سیلیسی، آهک ، سیمان ، پودر آلومینیوم و آب انجام می گیرد .
عمده خواص بتن سبک ( هبلکس ) عبارتست از :


• وزن مخصوص : هر متر مکعب حدود 600 کیلوگرم .
• مقاومت فشاری : 30 تا 35 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع با امکان افزایش آن بر حساب نیاز مصرف کننده .
کار کردن با بتن سبک ( هبلکس ) بسیار آسان است، مثلاً به راحتی می توان آن را ارّه نموده یا میخ در آن کوبید و یا جای پریز یا کانال عبور سیم برق و لوله آب را در آن به وجود آورد. علاوه بر این بتن سبک در مقابل آتش بسیار مقاوم است و کلیه شرایط سلامت محیط زیست را دارا می باشد.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 دی 1389برچسب:, :: 17:35 :: نويسنده : گروه انجمن علمی عمران مؤسسه علیزاده - فراهانی


ساخت يك هتل 15 طبقه در طي 6 روز در شانگهاي چين فكر مي كنيد براي ساخت يك هتل ۱۵ طبقه با عايق حرارتي و صوتي كه مي تواند تا ۹ ريشتر زلزله را تحمل كند، چقدر زمان لازم است؟ در شانگهاي كه تنها طي مدت شش روز اين هتل ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است! البته لازم به ذكر است كه زيرسازي اين بنا از قبل آماده بوده است. اما باز هم كار خارق العاده اي صورت گرفته است. تيم سازنده اين بنا براي دست يابي به چنين ركوردي در چندين شيفت كاري و به صورت شبانه روزي مشغول به فعاليت بوده اند. در ساخت اين هتل تا حد ممكن از مصالح پيش ساخته استفاده شده و همين باعث گرديده تا ميزان ضايعات مصالح ساختماني تقريبا به يك درصد كاهش يابد.

 

 

پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید(ادامه مطلب را کلیک کنید)

 



ادامه مطلب ...

 

مهندس علی اصغرکیهانی مدیر مجتمع ایران فریمکو-پارس لانه با اعلام این خبر گفت: مجتمع ایران فریمکو-پارس لانه در نظر دارد بادوام ترین راه آسفالتی ایران را با برآورد سرویس دهی طولانی در یکی از خیابان های واقع در مهرشهرکرج-جاده قزلحصار اجرا نماید. طراحی این راه با استفاده از مدل محاسبات انستیتوی آسفالت انجام گرفته است.

زیرسازی این راه بتن غلتکی(RCC) که توسط ایران فریمکو ثبت اختراع شده است و در سال 1384 در پارک فناوری پردیس اجرا شد و عملکرد مناسبی در این سال ها داشته است، در نظر گرفته شده است که بر روی رویه بتنRCC، آسفالت پلیمیری با استفاده از قیر اصلاح شده سیلوفلکس روکش نهایی خواهد شد. این راه برای عبورکامیون های سنگین تراک میکسر، بونکر حمل سیمان و کمپرسی های حمل شن وماسه با ترافیک سالانه 25میلیون تن وزن عبوری طراحی شده است و تا 20سال بدون هیچگونه هزینه نگهداری سرویس دهی خواهد کرد.
اجرای رویه بتنی روزپنجشنبه مورخه
16/10/1389 و اجرای رویه آسفالت پلیمری از روزیکشنبه مورخه19/10/1389 در نظر گرفته شده است
به نقل از khakzad.com

نرم افزار XCalc 1.4.1 داراي توابع Sin و Cos و Tan و Log و Ln و ... بوده و قابليت ترسيم نمودار در بازه معين را نيز دارد.

KB 25  دانلود

 

 

 

 

 منبع از سایت جامعه نقشه برداری ایران
 

 

مهندسی عمران در ایران

عمده مطالب این قسمت مربوط به آموزش دروس، نمونه پروژه ها و آزمایشگاههای رشته مهندسی عمران در دوره لیسانس میباشد.

در زبان انگلیسی به مهندسی عمران Civil Engineering اطلاق میشود که Civil به معنی تمدن و از همان ریشه کلمه Civilization است. پس میتوان نتیجه گرفت همانطور که از اسم این رشته پیداست، مهندسی عمران یعنی مهندسی تمدن! و تقریبا بیش از سایر رشته­های مهندسی به جامعه نزدیکتر است.



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 60494
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید